How to deal with anger

Many people have trouble managing their anger. 
This is for anyone who wants to learn how to deal with it in a constructive and healthy way. It is also for anyone with a friend or family member who has problems with anger.

Contents

What is anger?                4
Why do I get angry?        7
How can I manage an outburst?        9
How can I control my anger long term?        11
What support is available?            14
How can other people help?          19
Useful contacts                23


분노를 다루는 법

많은 사람들은 자신들의 분노를 다루는데 어려움을 느낀다.
이 책자는 건설적이고 건강한 방법으로 화를 다루는 법을 배우기 원하는 사람들을 위한 것이다. 
또한 분노 문제를 갖고 있는 친구나 가족을 가진 사람을 위해서도 유용할 것이다.

목차

  1. 분노(화)란 무엇인가?
  2. 나는 왜 화가 나는가?
  3. 나는 어떻게 폭발을 조절할 수 있나?
  4. 장기적으로 나는 어떻게 나의 분노를 조절할 수 있을까?
  5. 어떤 도움들이 가용한가?
  6. 다른 사람들은 어떻게 도울 수 있는가?
  7. 유용한 연락처